Vertex Delta K8800 lovers #8

Hallo allemaal.

Vandaag viel mijn Velleman Vertex Delta K8800 volledig uit. Geen zekering door, wel een hete voeding, op de printplaat niets te zien, maar wel als ik over 1 condensator de Ohmmeter hing een volledige kortsluiting. Deze er uit gesoldeerd, maar over de 2 punten nog steeds een volledige kortsluiting. Ook over de ingang volledige sluiting. Heb een ticket aangemaakt bij Velleman, eens kijken hoe snel dit wordt opgelost. Ticketnummer: #344419
Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Tom

Hallo Allemaal,

Velleman was snel met hun antwoord en stuurt me een nieuw moederbord, maar kan wel even onderweg zijn, heb ze gevraagd naar vermoedelijke oorzaak van de kortsluiting en zij verwezen me naar de DRV8825 stappenmotordrivers IC, die stuk zou zijn, ik ben bezig met checken en eventueel repareren van het moederbord om een reserve board te creëren. Ik hoop dat voor elkaar te krijgen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Vriendelijke groet,
Tom

Hallo Allemaal,
Binnen 10 dagen een nieuwe moederboard! Netjes toch wel! Inmiddels al weer de eerste print gemaakt!
Moest eerst weer de laatste Marlin Firmware er weer opzetten, ook de configuration.h file weer aangepast. Laat het op Stock staan alleen mijn extruder steps moet aangepast dus:
ESTEPS_P_MM 812.0

#if ENABLED(VELLEMAN_K8800_STOCK)
#define E3D_HOTEND false
#define VELLEMAN_K8800_BED 0
#define ESTEPS_P_MM 812.0 // stock E-Steps/mm
#else // tweaked K8800
#define E3D_HOTEND true
#define ESTEPS_P_MM 812.0 // BMC Dual Drive extruder (830)
Helaas heb ik het oude moederboard niet kunnen redden bij 1 IC gingen de baantjes verloren.
Maar goed, het printen ging weer goed!

Groetjes
Tom

Hoi Tom, tijdje geleden. Heb niet veel meer met de Vertex geprint omdat ik ook een Buildr heb en die is veel betrouwbaarder.
Wat is de laatste firmware voor de K8800? En waar kan ik die vinden?
Vast bedankt, Willem

Hallo Willem,
De laatste aangepaste Marlin firmware was 2.0, maar diegene die dat heeft gedaan is ermee gestopt en de files zijn van GitHub verdwenen. Niet getreurd, ik heb die versie nog ter download.

Om te zien hoe je dat moet installeren moet je kijken bij de laatste Marlin versies op GitHub, heb je speciale programma’s voor nodig.
Als je er niet uitkomt, hoor ik het wel.
Hier nog zeer actief, printen gaat ook prima.
Groeten,
Tom