Hallo Allemaal.
Dat is al weer een tijdje geleden, je weet ik blijf altijd bezig om deze printer te verbeteren, ondanks dat Velleman de stekker er heeft uitgetrokken! We hebben een printer met een bowden tube van 700 mm, dat heeft het voordeel dat een motor van bijna een halve kilo niet hoeft mee te bewegen met alle snelle bewegingen van de printkop. Echter, problemen met het aanvoeren van het filament speciaal bij flexibele filamenten, maar ook door de wrijving in de tube en dergelijke krijg je effecten van stringen (draden) uitstulpingen, over extrusie en onder extrusie. 1 middag printen loste het probleem volledig op! Neem 2 lagers 20 mm print daar een snaarwiel voor, print daar 2 katrol houders voor, print een beugel voor om de motor waar ook een gat zit aan de bovenkant om een draad aan vast te maken. Monteer 1 katrol in het midden bovenin en 1 katrol aan een beugeltje dat aan de achterzijde buiten de printer komt te zitten. Neem een 500 ml flesje, vul dat met genoeg water om het gewicht van de motor met extruder te compenseren, iets meer om het geheel strak te houden. Als draad heb ik tpu filament gebruikt! Kort de bowden tube naar 100 mm in. Maak de draad vast aan de beugel die je op de motor hebt gemonteerd, door de katrollen aan het flesje met water. Stel in het menu de doorvoer en uitvoer in op 100 mm en het printen kan beginnen. Ik kan nu bij een heleboel prints 2 keer zo snel printen die dan ook nog eens geen nabewerking behoeven!!! Was in een middagje klaar, ik had er graag wat eerder opgekomen! Ik zal hier en daar nog wel wat bij moeten schaven en zal jullie op de hoogte houden. Hieronder een link naar de video die het geheel werkend op 200% snelheid laat zien, print perfect
Hebben jullie vragen dan hoor ik het wel.
Heb ook de STL files eventueel.
Met vriendelijke groeten,
Tom.