Bij het commando home gaat de kop naar de rechter achter hoek en maakt een vreselijk kabaal en stop uiteindelijk.
Alle bedrading nogmaals gecontroleerd, alles zit goed. bij het printen zelf worden de eerste lage goed geprint maar daarna gaat de kop ongeveer 1 cm naar achter en print dan verder, zodat het geprinte product er niet uit ziet.
De printer geeft op de display de melding "endstops hit: Y " . wie kan me veder helpen.
De printer heb ik twee weken gekocht.
Pls check the wiring again carefully and that the optics of the endstop are clean.
Het probleem zat hem in de afstelling van de endstops. Van de Y as zat deze te laag en bij de X as zat de poelie van de riem in de weg. Bij het home commando gaat de kop naar de rechtse hoek zonder al het kabaal.
Nu doet zich een ander probleem voor tijdens het printen van de computer gaat het gedurende de eerste lagen goed maar dan schuift de kop een stukje (halve cm) naar voren en gaat daar verder met printen. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik heb de assen uitgelijnd, maar ik denk dat het verschuivings probleem veroorzaakt werd door de computer.
Ik heb het vermoeden van data verminking. Laptop aan de 230V voeding. Het zelfde ontwerp uitgeprint via de SD kaart en dit ging goed.
Nu probeerde ik een groter project te printen maar na een print hoogte van ongeveer 14 mm stopt de toevoer van het filament (PLA) de printer gaat gewoon door en na een half uur is de printkop in de lucht aan het printen, er komt ook niets meer uit de printkop.
Als ik aan de draad voel het ik af en toe het idee dat de draad wordt terug gehaald ongeveer 2 cm en daarna weer doorgevoerd wordt maar dan stopt. Dit gaat continu zo, totdat ik de sessie afbreek. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Als je Repetier verbinding laat maken met de Vertex terwijl die aan het printen is dan stopt de aandrijving van het fillament. Ja dat kan ik beamen. Ik heb het al eens vaker hier op het forum geroepen. Ergo, eerst verbinding maken dan printen. Of het met verbinding verbreken ook fout gaat, heb ik nooit geprobeerd maar andersom (dus verbinding maken terwijl printer print) gaat fout en is je fillament transport gestopt. Zal wel een Marlin probleempje zijn.
De problemen zijn nu onder controle. Print alleen via de SD kaart en gebruik lak op de glasplaat.
Nu heb ik volgende verschijnsel.
De printer is uitgerust met twee koppen. Wanneer ik nu rechts zwart en links wit (PLA) filament heb wil ik iets wit uitprinten en geef aan in Verex Repetier EXTR 2, toch gebruikt de printer de rechter kop (zwart), heb ook aangegeven dat ik twee koppen (dual heads) gebruik, hoe kan dit of wat doe ik verkeerd.
Single head gebruiken en je probleem is opgelost
Ik loop tegen exact dezelfde problemen aan. De x poelie is verplaatst en de x stop werkt nu. De Y stopt niet, de display geeft inderdaad de melding endstop hit: Y. Zou je misschien een foto kunnen sturen hoe hoog je de stop hebt geplaatst? In mijn beleving kan ik niet veel lager of hoger. Het palletje lijkt er wel gewoon in te vallen.
Het verplaatsen tijdens het printen is mij ook gebeurd, met cura van een mac. Morgen maar eens een SD kaart halen om het daarmee te proberen.
Haal de eindstop eens los en controleer of de sensor wel goed zit, dit was bij mij het probleem daar palletje er tegenaan gekomen was en alles scheef zat.
Het verschoven printen is nu opgelost daar ik alles vanaf Sd kaart print zonder enige verbinding via USB dit gaat goed zonder problemen.
Printen vanaf de SD kaart is gelukkig een succes! De Y as bromt nog wel maar gebeurd alleen bij de auto home functie. De kwaliteit is volgens mij nog niet optimaal. Ik gebruik Cura 3.5.1 met de volgende instellingen voor PLA: Layer Height : 0.1Temperatuur 210 Print Speed 60 mm/s.
Heeft iemand tips om de kwaliteit optimaal te krijgen?
ik ben Sebastiaan 13 jaar en heb ook een vertel k8400 in elkaar gezet maar hij staat al heel lang stil omdat hij niet werkt en ik weet ook niet wat er mis gaat zou iemand mij daar bij kunnen helpen en woont die gene ook in Eindhoven?
Sebastiaan.
Kun je aangeven wat de problemen zijn.
Branden de leds bij de sensoren, werkt de display, kun je het filament laden enz.
Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven.
Laat het maar weten hoe we je verder kunnen helpen.