Printer geinstalleerd maar ERR: MINTEMP

velleman k8400 probleem

Ik heb de Velleman Vetex K8400 gebouwd volgend de handleiding.

De software is geïnstalleerd zoals bij Using the Printer beschreven staat.
Bij het inschakelen van de computer zijn er geen fouten geconstateerd.

Bij het afstellen van het de z-as en het bouw platform (Calibrating the Z axis and build platform) moet je met de menus gaan werken (auto home en move axis)
het lukte niet goed in deze menu’s te komen als de kabel los van de printkop was.
Met de kabel in de printkop lukte dit goed.

Daarom kabel in printkop gedaan en het platform afgesteld.

Hierbij is de printkop dusdanig heet geworden dat de isolator guide (subkit 19 – H 1x isolator guide) begon te smelten.
Daarom netvoeding uit om kop te laten afkoelen.
Af en toe netvoeding weer aan om platvorm te kunnen afstellen.
Ook al filamant geplaatst.

het platform is afgesteld maar als ik de printer aanzet krijg ik een foutmelding.
na opstarten komt bij de temperatuurdisplay;

koptemperatuur 0/0
Err: MINTEMP

Ik kom zelfs niet meer in het menu

Wat is er mis???

Dat kan meerdere oorzaken hebben.

  • De sensor zit niet goed in het heaterblock. Er zit in de kous van de sensor een hobbeltje. Dat is de gevoelige sensor en die moet goed in de heaterblock zitten en niet ernaast.
  • Andere zijde van snoer goed aangesloten op de middelste van de groene blokjes op de printerhead-board?
  • Heb je de firmware voor 1 printhead gebruikt? (tenminste, als je maar 1 printhead hebt)
  • Sensor is kapot.
  • Display gereset? Misschien firmware proberen opnieuw te installeren.

Dit forum is Engels- of Franstalig. Ik raad je aan om in het Engels te schrijven want dan krijg je sneller en meer antwoorden. Bovendien hebben meer mensen dan wat aan een post. Over err: mintemp zijn overigens meerdere posts te vinden. Via search: err: mintemp.

Succes

Bedankt voor het antwoord. Sensor en heater hebben wel gewerkt. Plaatsing en aansluitingen zijn goed.
Misschien is een van beide tijdens verhitting kapot gegaan.

You have to write in English to get more answers from technicians…
Try a support ticket http://support.velleman.eu/

Wat bedoel je hier exact mee? Werkte alles zoals het hoorde? Ik versta daar onder dat de draaiknop niet goed werkt en je problemen had met navigeren doorheen de menus.

De kabel op de printkop heeft hellemaal niets te maken met de aansturing van het display en de draaiencoder. Dus vind ik het ZEER vreemd dat dit plots wel zou werken met de kabel verbonden op de printkop…

[quote=“dione770”]
koptemperatuur 0/0
Err: MINTEMP

Ik kom zelfs niet meer in het menu
Wat is er mis???[/quote]

De foutmelding MINTEMP betekent dat de weerstand van de verbonden thermistor te HOOG is. Dit kan 2 redenen hebben ofwel heb je een ergens een slecht contact door een kabelbreuk of dergerlijke.

(controleer met een multimeter wat weerstand je meet op de SENSOR1 connector op het moederbord is deze oneindig dan heb je ergens een breuk, normaal op kamertemperatuur zou deze rond de ~120K ohm moeten zijn, dus zet je meter op de 200K schaal)

Ofwel, dit zou altijd kunnen is je thermistor gewoonweg stuk en geeft deze een weerstand die te hoog is…

[size=150]Ofwel staat je printer in een diepvriezer en daardoor geeft die Mintemp aan deze is in de standaard FW ingesteld op 5°c dacht ik.[/size]

Kind regards
JeAfKe

Heb ondertussen een nieuwe sensor en heater gekocht.
Ook de gesmolten isolator guide vervangen.
Nu werkt het wel goed maar ik loop tegen een ander probleem aan.
Die post ik als nieuw

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Ik denk dat de sensor kapot is geweest.

[quote=“dione770”]velleman k8400 probleem

Ik heb de Velleman Vetex K8400 gebouwd volgend de handleiding.

De software is geïnstalleerd zoals bij Using the Printer beschreven staat.
Bij het inschakelen van de computer zijn er geen fouten geconstateerd.

Bij het afstellen van het de z-as en het bouw platform (Calibrating the Z axis and build platform) moet je met de menus gaan werken (auto home en move axis)
het lukte niet goed in deze menu’s te komen als de kabel los van de printkop was.
Met de kabel in de printkop lukte dit goed.

Daarom kabel in printkop gedaan en het platform afgesteld.

Hierbij is de printkop dusdanig heet geworden dat de isolator guide (subkit 19 – H 1x isolator guide) begon te smelten.
Daarom netvoeding uit om kop te laten afkoelen.
Af en toe netvoeding weer aan om platvorm te kunnen afstellen.
Ook al filamant geplaatst.

het platform is afgesteld maar als ik de printer aanzet krijg ik een foutmelding.
na opstarten komt bij de temperatuurdisplay;

koptemperatuur 0/0
Err: MINTEMP

Ik kom zelfs niet meer in het menu

Wat is er mis???[/quote]

Had je problemen met het afstellen van de X en Y rod? Bij mij maakt deze bij het gaan naar de thuisplaats (home) een enorm geluid.
Heb wat zitten rondzoeken op internet en ze zeiden mij de pulleys parallel zetten. wat ik dan gedaan heb maar het had nog steeds geen effect.

[quote=“bramvanassche”]Had je problemen met het afstellen van de X en Y rod? Bij mij maakt deze bij het gaan naar de thuisplaats (home) een enorm geluid.
Heb wat zitten rondzoeken op internet en ze zeiden mij de pulleys parallel zetten. wat ik dan gedaan heb maar het had nog steeds geen effect.[/quote]
Misschien een kijkje in de [color=#408040]Wiki[/color]