Onbekend probleem vertex k8400

ik ben Sebastiaan 13 jaar en heb ook een vertex k8400 in elkaar gezet maar hij staat al heel lang stil omdat hij niet werkt en ik weet ook niet wat er aan de hand is. zou iemand mij daar bij kunnen helpen en woont die gene ook in Eindhoven zodat ik of hij/zij langs kan komen?

Via een ander item had ik al een antwoord gegeven.
Kun je misschien vertellen wat er wel en niet werkt.
Ik wil je graag helpen, want ik weet hoe frustrerend het als het niet werkt.
Na diverse problemen die ik had werkt het nu wel.
Kun je aangeven wat er wel of niet werkt.
Zelf woon ik in de buurt van Eindhoven en wil je wel helpen.
Laat het maar weten.

er komt niks uit de nozzle vmg graaft het in het filament het blijft niet goed aan het bed plakken en er zitten grote kieren tussen de lagen

Als er niets uit de nozzle komt kan het zijn dat deze verstopt is. Het beste is de nozzle verwarmen via het menu dan de nozzle in het midden van het bed zetten en het naar beneden draaien.
Dan de slang los nemen en proberen de nozzle door te steken, als dit niet gaat de nozzle demonteren en schoon maken.
Wanneer de nozzle weer schoon is alles weer monteren. Daarna het bed weer afstellen zodat tussen het bed en de nozzle een ruimte is van 0,3 mm.
Maak je gebruik van een verwarmd bed?
Waarop wil je printen, buildtak of op de glasplaat, als je de glasplaat gebruikt deze eerst in spuiten met 3d lak.
Als je geen verwarmd bed gebruikt kun je verwarmen dmv een haarfonh te gebruiken (dit uit eigen ervaring)
Nog een vraag, welke slicer gebruik je? Zelf gebruik ik de CuraEngine welke in het Vertex 3d progamma zit.
Zelf nog een nieuwe versie gebruikt maar dit werkte niet goed dus terug naar de oudere versie. hetgeen wat niet werkt is het verwarmen van het bed dit doe ik nu via het menu van de printer en stel de temperatuur van het bed in op 55 graden. Dit is mijn ervaring met de Vertex 8400 printer.
Ik hoop dat je hiermee een beetje geholpen bent, zo niet kunnen we wel een afspraak maken.

Ik zou graag een afspraak willen maken omdat ik een beetje bang ben dat als ik er helemaal alleen mee.beezig ga dat ik en kapot kan maken heeft u tijden of dagen dat u kan?

1 Like

Ik heb je een bericht gestuurd.

1 Like