Ben een nieuwe gebruiker met een Vertex K8400 3D printer en zit met een probleem wat ik niet begrijp hoe dit komt.
Ik wil een vlak van 13x9 cm en 2mm dik printen met daarop een profilering.
De omtrek (Skirt en Brim) wordt keurig geprint, dan begint de invulling vanuit een hoek onder 45 gr, dat gaat zover goed. Maar dan worden het golfjes als in de branding.
Ik kan een foto laten zien maar weet niet hoe ik deze moet posten.
Heeft iemand dit ook gehad en heeft daar een oplossing voor?
Altough we’re a belgium company please post your questions in english or french as stated by the forum rules.
Also please post it in the correct subforum.
Bedankt voor je reactie. Als ik mijn verhaal in het Engels moet doen dan wordt dan geen hoog staand Engels.
Het bed staat afgesteld op 2x dubbel gevouwen A4 van 80 grams. Nogmaals gecontroleerd.
Waarom krijg ik de Brim en Skirt dan wel goed op het bed evenals de aanzetten van de invulling, zie foto’s?
Een eerdere print: dropbox.com/s/xo9duns8o90yo … 0.JPG?dl=0
Zoals je ziet liggen de extrusions niet tegen elkaar aan, dan zou volgens de manuel “extrusionwidth” moeten worden aangepast (?).
That looks horrendous. Never seen a print quite that bad!
Im not sure, but yes, (much) too high temperature might be to blame. 210C is too much for most PLA’s, and perhaps you didnt mount the thermistor correctly.
De nozzle staat ietjses te dicht bij het bed.
Ook best curaengine gebruiken om te slicen
Probeer ook deze filament settings toe te passen in repetier.
Ga naar slicer tab en daarna configuration dan aan de linker kant filament selecteren
CuraEngine ingesteld op bovenstaande waarde. Slicing daarmee. Print opdracht. Printer reageert. Daarna niets meer. Printer krijgt geen commandos. Gevraagde temperatuur blijft op 0 staan.
Printer staat vast. Kan de printer alleen geheel uitzetten en opnieuw opstarten. Weer geprobeerd maar het lukt niet!
Weer met Slic3r geprobeerd en de printer werkt weer. Alleen steeds met de zelfde probleem. Nozzle afstand op verschillende afstanden gezet niets helpt.
Het lijkt wel of het filament het bed niet goed raakt/hecht. Te weinig druk om het filament op het bed te drukken(?). Moet er iets aan de toevoer gebeuren? Bij het transporteren van het filament staat er veel druk op het filament, daardoor springt het ingevoerde filament steeds iets terug door de aandrukrol heen, dit kan dan met en “Pang” geluid.
Laatste stand: Nozzle hoogte op 3x 80 grams papier is 0,40mm gezet en de eerste printlaag is ook 0,40mm dik.
D.m.v. unload en loaden van het filament, kijken wat er uit komt. Een string van 0,35mm dus dat moet goed zijn.