Kit K 8075

Ik heb interesse om uw kit te gebruiken in ons bedrijf waar het de bedoeling zou zijn om de timer tussen de verwarminsinstallatie te plaatsen zodat ons personeel in onze kantoren bij een druk op de knop deze
kan inschakelen, respectievelijk ofwel voor 4 uur, ofwel voor 8 uur, dit naargelang de openingsuren van onze kantoren. Zodoende kan de verwarming niet nodeloos blijven opstaan wanneer er niemand is.
Met een thermostaat wordt er nogal eens geprutst en soms blijft de verwarming dan zelfs een ganse week opstaan, niet ideaal voor het verbruik dus.
Ik heb de gebruiksaanwijzing uitvoerig bestudeerd, echter is het mij niet duidelijk of de timer zo kan geprogrammeerd worden dat hij bij één druk op de knop gewoon 4u kan opstaan en in een ander geval 8u,
(niet gelijktijdig; het betreft hier gewoon bvb.een kantoor dat de ganse dag open is, andere zijn slechts een halve dag open.
Ik zou dus gewoon 2 versies moeten kunnen maken: 1 versie voor 4uur en een andere versie voor 8u, en dit met 1 druk op de knop.
Misschien kan het met deze kit, maar uit de bouwplannen is het niet af te leiden (jumper JP 1 bepaalt alleen lang of kort)
Kan u mij hierover iets meer info geven?
Bedankt en Mvg,

Attention: This is an international forum.
Please: English or french (see forum rules).
All other posts will be removed.
We want as many people as possible to benefit from the info.

Hello,

I have successfully constructed the 8075 kit.
However I would like to change the default times 1h and 4h to something else (e.g. 30 minutes and 1 hour).

This means reprogramming the PIC.

Questions:

• Could I get your source code for the PIC?
  • What velleman kit can I use to reprogram the PIC?

Sorry, this is not an open source project, so the source code is not available.
Anyway, if you are able to program pics, it is easy to write similar code.
You could use e.g. the EDU10 or the new VM203 for programming.

The EDU10 can be used to program the PIC used in the 8075 kit?
Is this PIC not smaller then the socket on the EDU10?
What PIC chip numbers can the EDU10 program?

You need to make a small board with 8P dip socket and ICSP connector.
The EDU10 is compatible with the Microchip PICKIT2
Please visit the Microchip website for list of supported pics.