Geen verbinding via provider ip

ik heb een vm204 i/o relaykaart gekocht alles werkt perfect binnen mijn wifi netwerk alleen als ik buiten wifi ben op 4g dan heb ik geen toegang meer

ik weet dat ik moet portforwarden om de vm204 te kunnen aanspreken buiten mijn eigen netwerk.

ik heb mijn gegevens in edit van vm204 ook ingegeven intern ip poort 80 en dan extern ip deze van mijn provider en poort 3000 deze poort staat dan ook geforward naar mijn intern ip in mijn modem(router) instellingen.

nu heb ik ook een ip camera en daar lukt alles wel mee geen probleem met modem of netwerk lijkt me als ik via browser wil contact maken is dit normaal provider ip : poort daar geeft hij op dat verbinding geweigerd wordt en via da app vm204 krijg ik enkel een witte pagina tezien.

wat zie ik over het hoofd?

ik heb nog een probleem ik heb de VM204 software gedownload en zip uitgepakt maar als ik op snelkoppeling vm204 discovery druk gaat deze niet open er gebeurt niks en als ik op andere manier probeer te openen gebeurt er ook niks ik heb onder tussen al 3x geprobeerd opnieuw te downloaden niks helpt.

de vm204 firmware upgrade daarentegen werkt prima.

beschik over windows 10 zijn er hier al gekende oorzaken waarom de discovery niet werkt bij mij en kan dit ook de oorzaak zijn dat ik geen connectie krijg van buiten wifi netwerk?

ik ben ten einde raad mvg gussé patrick