First, Velleman told me to contact Conrad, as i bought the device in Germany.
Mail Velleman:
[code]It is correct that the new type pulley’s have two set screws.
But for matters concerning warranty, you will need to contact Conrad.
Warranty issues will have to go through them, since they sold you the k8400 Vertex 3D printer.
Normally Conrad resolves these kinds of warranty’s without any problem.
I am convinced this will get resolved soon.
Kind regards,
Met vriendelijke groeten,
Fokke Dooijewaard[/code]
Now i got en email from Conrad:
[code]vielen Dank für Ihre E-Mail.
Wir bedauern sehr, dass Sie mit unserem Produkt nicht zufrieden sind und Grund zur Beanstandung haben.
Leider sind die benötigten Schrauben einzeln nicht lieferbar.
Daher bitten wir Sie, den Artikel zusammen mit Ihrem Kaufbeleg zur weiteren Bearbeitung in unsere Filiale in München zu bringen.
Eine andere Möglichkeit wäre, dass Sie die Ware mit dem Lieferschein und ausgefüllten Rücksendeschein (Rückseite des Lieferscheins) „unfrei" zur Überprüfung senden an:
Conrad Electronic SE
Kundendienst
Klaus-Conrad-Straße 1
92240 Hirschau
Den benötigten Rücksendeschein sowie den Rücksendeaufkleber können Sie hier downloaden.
Wir entschuldigen uns für die Ihnen entstandenen Unannehmlichkeiten.
Falls Sie weitere Fragen oder Wünsche haben, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. [/code]
They want me to bring the device to Munich (as i asked if it’s possible to pickup the pulleys there, as i’m in Munich next weekend (by plane!!)), or send them to me @home.
Or they want to send the device on my costs to them.
First they sell a device with “wrong” parts, now they want me to return on my costs, and wait x weeks for return ??